REKLAMA

Od poniedziałku we włocławskich szkołach trwa strajk nauczycieli. Pojawiło się wiele pytań dotyczących egzaminów młodzieży kończącej gimnazja i szkoły podstawowe, ponieważ terminy strajku i testów zbiegły się w czasie.

Kilka dni temu prezydent miasta zapewniał, że egzaminy będą odbywać się bez zakłóceń. Wczoraj do pierwszych egzaminów przystąpili w całej Polsce uczniowie ostatnich klas gimnazjalnych, pisząc testy z Historii, Wiedzy o Społeczeństwie oraz Języka Polskiego.

Mimo strajku nauczycieli egzaminy odbyły się dziś planowo. Wczorajsza część, humanistyczna, niektórym sprawiła więcej, innym mniej kłopotu. Większość uczniów
jako trudniejszą wskazywała część egzaminu dotyczącą historii.

Na temat egzaminu tak wypowiadali się uczniowie Gimnazjum dwujęzycznego im. Ziemi Kujawskiej:
„Z językiem polskim nie miałam jakiegoś większego problemu, może jedynie musiałam się zastanowić nad argumentami do rozprawki, ale jednak nie miałam z tym większych kłopotów. Jednak trudniejsze były historia i wos, mimo że wolę przedmioty humanistyczne, to miałam z tymi przedmiotami trochę problemu, ponieważ wydawało mi się, że historia będzie trochę łatwiejsza.” – wypowiedziała się jedna z uczennic na temat dzisiaj przeprowadzonych testów.
Z kolei inna uczennica twierdzi, że nie było to aż tak trudne jak się spodziewała:
„Szczerze mówiąc spodziewałam się, że będzie o wiele gorzej, ale jestem mile zaskoczona.” – wyznaje Julia.
Inni uczniowie przyznawali, że niektóre zadania mogły sprawić trudność, jednak wcześniej rozwiązywali próbne egzaminy na podobnym poziomie i jak twierdzą niektórzy, można było się spodziewać jakie zagadnienia pojawią się dzisiaj.
Gimnazjaliści zgodzili się ze sobą, że jednak dużo kłopotu sprawiła im rozprawka, w której musieli uargumentować temat: „Czy warto walczyć o własne przekonania?”.

Z rozmów z uczniami Gimnazjum dwujęzycznego najczęściej w argumentacji posługiwali się lekturami takimi jak „Kamienie na szaniec”, „Krzyżacy”, „Stary człowiek i może”, nieco rzadziej pojawiał się też w uzasadnieniach „Mały Książę”
czy choćby „Zemsta”. Zdarzały się również oryginalne pomysły doboru literatury do uzasadnienia pracy, np. „Władca pierścieni” albo też książka brytyjskiego podróżnika Bear’a Gryllsa.

Uczniowie zapytani o to, czy strajk w jakiś sposób wpłynął na ich egzamin odpowiadali przecząco. Byli zadowoleni, że wszystko przebiegło tak jak powinno, a nawet dzięki strajkowi w szkole było spokojniej przez co łatwiej było im się skupić.
Większość dziś zapytanej młodzieży nie obawia się jutrzejszych egzaminów z przedmiotów przyrodniczych i matematyki, podobnie z językiem obcym.

no images were found

Martyna Drzewiecka