REKLAMA

Autor: Jakub Kurzep

Większość z was pewnie myśli, że śniadanie nie może być proste czy kreatywne, czy szybkie. Chcę obalić ten mit, i pokazać wam, że potrzebujecie 15 min na szybkie zdrowe śniadanko w kuchni. Zatem do dzieła.

Składniki dla 2 os:

Śniadanie Zielone:

  • 1 avocado,
  • chleb na zakwasie (lub inne wasze ulubione ciemne pieczywo),
  • szparagi lub brokuł
  • 4 jaja
  • 3 łyżki stołowe octu jabłkowego,
  • kilka suszonych pomidorów,
  • sól.

Śniadanie Czerwone:

  • Pomidory koktajlowe czerwone i zielone (6-8 sztuk),
  • 2 jaja
  • 150 g łososia
  • pół czerwonej cebuli,
  • chleb na zakwasie (lub inne wasze ulubione ciemne pieczywo),
  • sól.
    Przygotowanie:

Jak zrobić jaja w koszulce już wiecie z poprzedniego tygodnia. Jeśli nie widzieliście poprzedniego przepisu to koniecznie sprawcie przepis na „Ubrane jaja, czyli jajo w koszulce” na www.wlc.pl.
Zatem jak zrobić dodatki do śniadania zielonego. Ugotujcie w małej ilości osolonej wody z dodatkiem cukru szparagi (lub brokuły) tak by były chrupkie, dzięki czemu zachowujemy więcej witamin zawartych w warzywach. Teraz obierz awokado i zblenduj z odrobiną przegotowanej wody solą oraz octem do smaku. Podpiecz chleb z obu stron. Na spód talerza wyłóż szparagi, następnie pomiędzy szparagi wyłóż chleb i na chleb wyłóż jaja w koszulce i polej sosem z awokado, na sam wierzch posyp pokrojonymi suszonymi pomidorami i gotowe.

Do czerwonego śniadania, potrzebujemy usmażyć łososia na suchej patelni (łosoś jest tłustą rybą więc nie potrzebuje tłuszczu do smażenia). Swoją rybę smażyłem 1.5-2 min z każdej strony. Następnie pokrój pomidory na ćwiartki i cebulę w plasterki. Chleb podpiecz z obu stron. Na spód talerza wykładamy pomidorki z cebulą, pomiędzy nimi układamy chrupiący chleb, na pomidorki wykładamy łososia i na sam koniec na łososia układamy jajo w koszulce.

Gotowe. Smacznego!!!

Takie śniadanie jest szybkie i zdrowe. Bogate w białko, kwasy omega, witaminy z grupy B, błonnik, zdrowe barwniki, likopen oraz chlorofil – oba barwniki są antyoksydantami. Pamiętajmy, że warzywa zielone i czerwone to samo zdrowie, ale trzeba umieć je umiejętnie przygotować. Chlorofil jest wrażliwy na obróbkę termiczną zatem zielonych warzyw nie wolno gotować za długo. Natomiast pomidory można poddawać obróbce termicznej, bo dzięki temu unieszkodliwimy tomatynę i zwiększamy ilość likopenu, ale obniżamy nieco zawartość potasu. Serwując dania z pomidorami nie zapomnimy o dodatku tłuszczu np. tłustej ryby czy oliwy z oliwek, dzięki temu zwiększamy efektywność wchłaniania tego co najlepsze w pomidorach do naszego ciała.

Mam nadzieję, że podoba wam się te wersja duo i ten zdrowy opis, bo warto wiedzieć co się je.

Zapraszam was do śledzenia mnie na Instagramie @deerartem i fb Jakub Kurzep, gdzie znajdziecie więcej kulinarnych inspiracji oraz więcej informacji o moim codziennym życiu. Nie zapomnijcie obserwować WLC.PL by nie przegapić żadnego z moich przepisów.

W następnym przepisie jedziemy do Włoch, także obserwujcie by nie przegapić kolejnego przepisu prosto ze słonecznej Kampania.
Koniecznie śledźcie www.wlc.pl oraz @deerartem by nie przegapić przepisu.

Pozdrawiam
Kuba